Dvi mamytės – Renata ir Romena – atsiuntė pirštukų žaidimų popuri…nuostabu! Dėkui! Jau laukiu, kada atsibus mano kruopa, nes jai visi „virė virė košę” laaaabai patinka! Jeigu žinote dar čia neišvardintų – parašykite, papildysiu įrašą…bus visiems smagiau! Kodėl pirštukų žaidimai ne tik smagu, bet ir naudinga??? Ogi jie…PIRŠTŲ ŽAIDIMAI….
…Lavina smulkiąją motoriką
…Vysto ritmo, rimo jausmą, muzikalumą
…Padeda įsiminti naujus žodžius, pirštų “vardelius”, plečia žodyną (lengvai įsimena eilėraščius)
…Lavina fantaziją, norą kurti
…Stiprina lytėjimo pojūtį, padeda pažinti save
…Žadina teigiamas emocijas
…Tarp žaidžiančiųjų sukuria paslaptingą, žaismingą nuotaiką, jaukumą
Vaikai iki 7-erių metų gyvena pentatoninėje nuotaikoje (“švelnūs” garsai). Svarbu, kad turėtų išgyvenimą, kad pasaulis yra GERAS. Vaiką supanti aplinka – saugi. Ugdymo raktas – PAVYZDYS ir PAMĖGDŽIOJIMAS. Suaugęs dirba kasdieninius darbus, kuria, o vaikas stebi, dalyvauja, mėgdžioja. Taupyti jėgas ir organizuoti saugų gyvenimo tekėjimą padeda RITMAS. Susikurti kasdieniškus ritualus (padėka prieš maistą, žaislų tvarkymo dainelė, žvakės uždegimas prieš pasaką, batukų susidėjimo dainelė, pyrago “palydėjimas” į krosnį)
Žemė duoną mums augino
Saulė mums vaišes nokino
Ačiū žemei! Ačiū saulei
Už visas VAIŠES!
1.
Kas namelyje gyvena?
Meška korsnį kūrena…
Vilkas malkas kapoja…
Lapė šaukštus mazgoja…
Kiškis duoną raiko…
Briedis žiūri ir galvą kraipo…
Kas namelyje gyvena?
2.
Žiemos troba labai šilta
Labai tvirtai ji suręsta.
Krištoliniai du stulpai
Laiko stogą jie tvirtai.
Langai iš ledo padaryti,
Langinės sniego uždarytos.
Stovi namas tvirtas ir stiprus,
Juodas varnas vaikšto išdidus.
Stovi namas tvirtas ir stiprus,
Juodas varnas vaikšto išdidus.
3.
Buvo kartą mažas voras,
Mato gėlę jis per tvorą,
Nuo šakelės ant šakelės
Lipa voras prie gėlelės.
Mezga voras tinklą platų,
Voro tinklas greitai plečias.
Nors ir plonas jo tinkliukas,
Laiko drugį lyg kabliukas.
Bet nutrūko voro vadžios!
Juokiasi drugelis mažas
4.
Naktį pakeičia dienelė,
Verksmą pakeičia dainelė,
Rudą lapą – žalias lapas,
Sniego kvapą – šilo kvapas.
Po žiemos gėlė pražįsta,
Paukštis lizdą atpažįsta.
Po žiemos melsvi varpeliai,
Saulėj ulbantys (žvilgantys) upeliai.
Šiam pasauly ištiesų
Kaip gerai, kad AŠ ESU!
5.
– Mama, mama!
– Ką, vaikeli?
– Atvažiavo jau sveteliai.
– Labas, labas (bučkiai, su visom pirštų porom)
6.
Du paukščiai tupėjo
Ant akmenėlio pilko
Tra lia lia lia lia BUM!
Kai vienas nuskrido,
Tai kitas dar liko
Tra lia lia lia lia BUM!
Kai antras nuskrido
Prie šliaužiančio slieko
Tra lia lia lia lia BUM!
Tai vargšas akmuo
Pasiliko be nieko
Tra lia lia lia lia BUM!
7.
Skrido du paukščiai į šiltus kraštus
Vienas į Rytus, o kitas į Pietus.
Oi! Pamiršo pasisveikinti.
Labas, mažyli!
Labas, bevardi!
Labas, didysis!
Labas, smiliuk!
O nykštukui ar labas? (apsukam riešus)
Labas!
PIRŠTAIS PIRŠTAIS BAR BAR BAR
Pirštais pirštais bar bar bar
Delnais delnais dar dar dar
Kumščiais kumščiais dun dun dun
O alkūnėm bum bum bum
Rankom rankom klepu klepu
O kojytėm trepu trepu
/Deklamuojant reikia daryti atitinkamus judesius; bar dar dun bum darom ant stalo ar pan./
KOPŪSTĖLIS
kopūstėlį mes kapojam (su savo ranka braukiama tarp išskėstų pirštelių)
morkas skutam ir tarkuojam (delniuku savo pirštais braukom aukštyn žemyn)
beriam druskos kuo skubiausiai (barbenam pirštais į delniuką)
ir kopūstą mes suspausim (savo ir vaiko pirštukus su veriam ir suspaudžiam)
/vaikučiai ir patys mėgsta daryti kitiems/
PIRŠTUKAI MIEGA
Šitas pirštukas nori miegelio,
Šitas – atsigulė jau į lovelę.
Šiam pirštukui akys merkias,
Šis pirštukas miega, knarkia
Šss… Tu, mažyli būk tylus,
Nes gali pažadinti broliukus.
/lenkiam pirštukus po vieną/
PIRŠTUKŲ DAINELĖ
Pirmasis pirštukas
Vadinas nykštys (sugniaužus pirštus rodyti nykščius arba vienos rankos smiliumi rodyti kitos rankos nykštį).
Jis niekad nosytės
Daugiau nekrapštys (judinkite nykščius į šonus).
Antrasis pirštukas
Smaližius vardu (rodyti smilius).
Jis lenda ir sukas
Kur būna saldu.
Trečiasis pirštukas
Didžiausias iš visų (rodyti didžiuosius).
Aš juo kibirėlį
Per kiemą nešu.
Ketvirtas – bevardis (rodyti bevardžius).
Penktasis – mažiukas (rodyti mažylius).
O aš pirmokėlis (rodyti ranka į save) –
Šaunus mokinukas (suploti)
Aš kai kur pakeičiu, kaip man yra įdomiau ar suprantamiau (pvz. smaližių vadinam smilium, mėgstu viską vadinti tikrais vardais :)). Viru viru košės tai jau nerašiau. Daug žaidinimų, ypač dainelių, eilėraštukų mokiausi ir dabar dar mokausi iš čia: http://www.biteplius.lt/lt/2content.content_view_diary_other/963829.34534-=(1276760336
Dar vieną prisiminiau, išmokom iš knygos „Liaukitės vaikus auklėti – padėkite jiems augti” (nurašiau):
Ropę pasodinom („rausiate” pirščiukais vaiko delne duobutę),
Ropę mes auginom (parodote pirščiukais, kaip bėga vanduo iš laistytuvo),
Augo ropė ir didėjo (parodote, kaip augo, pamažėle ištiesdami pirščiukus),
Ir storėjo, ir tvirtėjo (paliekate delnus atvirus, o pirščiukus sulenkiate kaip kabliukus),
Rauname, raunam (kairės ir dešinės rankos kabliukai susikabina ir tempia: vieni – į savo pusę, kiti – į savo).
Tik išraut negalim (pakratome plaštakas)…
Kas gi mums padėti gali (vienas po kito pribėga visi pasakos herojai ir padeda rauti)?
Rauname, raunam, rauname, raunam!…
O! (atkabiname pirščiukus ir pakratome plaštakas)!
Ir išrovėme ropę.
Atsiminiau dar vieną su piršteliais. Šitą mačiau per teletabius, bet pritaikiau kiek pagal save (labai patinka vyresniems vaikams):
(visi iškelia po vieną rankytę ir judina pirštukus)
Penki blyneliai čirškėjo keptuvėj (juda piršteliai)
OOOooooop (visi suploja) ir iškrito vienas blynelis iš keptuvės
(užlenkiam vieną pirštelį ir judinam keturis)
Keturi blyneliai… (iki kol visi iškrenta ir keptuvėje nelieka nei vieno blynelio)
(mano dukrelė dar ir pabaigą sukūrė – suvalgo garsiai sakydama am am am iškritusius blynelius :))
PILDYKIME DARRRRRRRRR…………………….