„Vaikystės sodas“

Pagalbos
vaikui centras

„Vaikystės sodas“
Kontaktai
„Vaikystės sodas“

Visi įrašai

MOKSLO NAUJIENOS. Kaip paskatinti vaikus valgyti daržoves: naujas požiūris į seną problemą
2013 07 05

 

Kiekvieni tėvai turi savo strategiją, kaip pasiekti, jog vaikas suvalgytų daugiau daržovių: vieni jas kartu sodina ir augina, kiti slapsto patiekaluose, treti draudžia desertą, kol lėkštė nebus tuščia ir pan. Naujausi tyrimai siūlo  pamėginti paaiškinti vaikams ir abstrakčias esmines sąvokas apie mitybą. Pasak naujų duomenų, pamatiniai teoriniai dalykai padeda vaikams suvokti, kodėl reikia valgyti įvairų maistą ir taip pat skatina rinktis daugiau daržovių. Straipsnis apie tai spausdintas žurnale Psychological Science.

Stenfordo universiteto mokslininkai psichologai spėjo, kad ikimokyklinukai jau gebėtų suvokti abstraktesnes žinias apie mitybą. „Vaikai yra natūraliai smalsūs, jie nori žinoti, kas, kaip ir kodėl veikia, – aiškina tyrėjai. – Žinoma, jiems reikia supaprastinti medžiagą, tačiau pernelyg supaprastintas požiūris atima iš vaikų galimybę išmokti ir tobulinti mąstymą“.

Tyrėjai, peržiūrėję ir išplėtoję tai, ką vaikai jau žino apie mitybos įvairovę, sukūrė penkias knygeles apie maisto produktų gausą, virškinimo procesą, maisto kategorijas, mikroskopines maistines medžiagas ir maistą, kaip žmogaus biologinių funkcijų kurą. Tuomet šios knygelės tris mėnesius buvo užkandžių metu skaitomos tyrime dalyvavusiems darželinukams, kai kiti vaikai tuo tarpu užkandžiavo įprastai. Vėliau vaikų buvo klausinėjama apie mitybą.

Vaikai, kuriems buvo skaitomos knygos, geriau suprato, jog maiste yra maistingųjų medžiagų, jog skirtingos medžiagos yra svarbios skirtingoms organizmo funkcijoms (netgi toms, kurios nebuvo minimos knygoje). Vaikai daugiau žinojo apie virškinimo procesą, tarkime, tai, jog skrandyje maistas suskaidomas o maistines medžiagas po kūną išnešioja kraujas.
Po trijų mėnesių šie vaikai dvigubai dažniau užkandžiams rinkosi daržoves. Kiti vaikai išlaikė savo įpročius.

Palyginus šią naują programą su įprastomis mokymo strategijomis, akcentuojančiomis malonumą, kurį teikia sveikas ir naujas maistas, paaiškėjo, kad daržovių suvartojimas išauga abiem atvejais. Vis dėlto, abstrakčioji programa suteikia vaikams daugiau žinių ir mitybą bei didina motyvaciją valgyti daugiau daržovių.

 

Nuotr. www.flickr.com