Praktinė informacija

Vilnius Kaunas Klaipėda

Panevėžys

Lankymo moduliai ir kainos 2018/2019 m.m.

„Vaikystės Sodo“ visos dienos (nuo 7.30 iki 18.30) lankymo moduliai ir kainos:

  • 5 dienos per savaitę - 479 €/mėn;
  • 4 dienos per savaitę - 427 €/mėn;
  • 3 dienos per savaitę - 375 €/mėn.(Šis modulis galimas tik Mažylių ir Šnekučių klasėje t.y. vaikams iki trejų metų).

*Rugpjūčio mėn. - 325 €/mėn.

„Vaikystės Sodo“ pusės dienos (nuo 7.30 iki 12.30 arba nuo 13.00 iki 18.30) lankymo moduliai ir kainos:

  • 5 pusdieniai - 375 €/mėn;
  • 4 pusdieniai - 350 €/mėn.(Šis modulis galimas tik Mažylių ir Šnekučių klasėje t.y. vaikams iki trejų metų).

Stojamasis mokestis

„Vaikystės Sodo“ stojamasis mokestis yra 300 €. Mokestis yra vienkartinis ir negrąžinamas.


Nuolaidos

Nuolaidos suteikiamos, jei "Vaikystės Sodą" lanko du ar daugiau brolių ir/ar seserų. Taikomos nuolaidos:

  • antrajam vaikui - 10%;
  • trečiajam ir visiems kitiems vaikams - 15%.

"Vaikystės Sode" vaikams galite užsakyti:

- pusryčius (0,90 €/diena), 

- priešpiečių užkandėlę (0,70 €/diena), 

- pietus (3,90 €/diena), 

- vakarienę (1 €/diena). 

Maitinimo galima neužsakyti ir atsinešti iš namų. Mes pratiname vaikus valgyti sveiką maistą, todėl iš namų atsineštas maistas turi atitikti sveiko maisto reikalavimus.

Jei vaikas susirgo ar dėl kitų priežasčių neatvyko į Sodelį ir apie tai šeima informavo klasės mokytoją iki 8.45 val., maisto  neužsakome ir už jį nereikia mokėti.


"Vaikystės sodo" valgiaraštį sudaro dietologas ir tvirtina Visuomenės sveikatos centras. "Vaikystės sodo" valgiaraštis gali būti individualizuojamas pagal šeimos pageidavimus: pas mus maitinimą užsako ir alergiškiems, ir nevalgantiems tam tikrų produktų vaikams. Jeigu šeima pageidauja, galime sudaryti ir visiškai individualų valgiaraštį. Abiems atvejais maitinimo kaina yra derinama individualiai.


Keli svarbūs faktai apie maitinimą „Vaikystės sode“

- „Vaikystės sode“ sudarome sezoninį valgiaraštį (vasarą valgome šviežias uogas, rudenį – obuolius, moliūgus, cukinijas ir pan.).

- Kiekvienai vaikų grupei šviežias maistas tiekiamas individualiuose terminiuose induose.

- Pagal pieno produktų vartojimo programą „Pienas vaikams“, kiekvienas vaikas „Vaikystės sode“ kasdien gauna rekomenduojamą pieno ar pieno produktų kiekį.

- „Vaikystės sode“ iš viso negeriame gazuotų gėrimų. Sultis ir kitus saldžius gėrimus geriame tik retsykiais. Pagrindinis „Vaikystės sodo“ gėrimas – vanduo.

- Dėl alergijos rizikos „Vaikystės sode“ nevartojame žemės riešutų ir iš jų pagamintų produktų, taip pat ėduonį ir nutukimą sukeliančių produktų (bulvių traškučių, šokolado ir pan.).

Pagrindinė kiekvienos klasės bendravimo su bendruomene priemonė yra mobilioji "Vaikystės Sodo" programėlė (Kindervibe).

Tai yra klasės profilis, kuriame pedagogai kiekvienai šeimai rašo svarbiausią informaciją apie jų vaiką (kaip valgė, miegojo, žaidė, bendravo ir t.t.). Tai yra trumpučiai (!) pastebėjimai, kurie padeda tėveliams įsivaizduoti, kaip jų vaikas praleido dieną "Vaikystės Sode". Į šią programėlę kasdien keliame ir dienos nuotraukas.

Šioje Bendruomenės knygoje rasite esmines ir bendrasias gaires, padėsiančias orientuotis įvairiuose "Vaikystės Sodo" gyvenimo aspektuose. Žinoma, visų galimų situacijų numatyti ir aprašyti neįmanoma. Šia knyga siekiame supažindinti jus su "Vaikystės Sodo" gyvenimu bei paskatinti vaikų ir tėvų atvirumą Sodelio ugdymo patirčiai. 

Bendruomenės narių prašome įdėmiai perskaityti knygą ir laikytis jos nuostatų.

Skaityti

Kiek Austėja Landsbergienė dalyvauja kasdieninėje “Vaikystės Sodo” veikloje? Ar ji dažnai atvyksta į Sodelius?


Austėja Landsbergienė yra “Vaikystės Sodo” steigėja ir strateginė vadovė. Jos uždavinys – nuolatinis “Vaikystės sodo” tobulėjimas bei augimas. Austėjos apsilankymai padaliniuose yra motyvacinio, profesinio tobulėjimo, stebėjimo bei profesinių įžvalgų apsilankymai – jie nėra reguliarūs, steigėja kasdieninėje veikloje nedalyvauja.

Visais klausimais kviečiame kreiptis į Sodelio padalinio vadovą(-ę).

Dirbate pagal autorinę dr. Austėjos Landsbergienės kontekstinio ugdymo programą. Iš kur žinote, kad jūsų sukurta metodika, programa ir filosofija pasiteisins?


“Vaikystės Sode” taikome tik tuos metodus, kurių efektyvumu ir nauda neabejojame. Iki tol, kol priimame sprendimą, strategiją ar ugdymo filosofijos elementą taikyti ir “Vaikystės Sode”, esame įvertinę, susipažinę, jų vykdymą stebėję kitose įstaigose. Visos naujos metodikos yra paremtos mokslinių tyrimų rezultatais. Kai įdiegiame naujas metodikas, jų veikimą kontroliuojame bendradarbiaudami tarpusavyje – nuo mokytojų iki padalinių vadovų bei ugdymo kokybės ir paslaugų kokybės vadovų. Kadangi „gyvas“ metodikos vykdymas vyksta klasėse, mokytojai-mentoriai sudaro Pašaukimo kokybės grupę (PKG), kuri užtikrina, kad programos tikslai būtų pasiekti ir vykdomi sėkmingai. Vaikų pažangos ir mokytojų tobulėjimo pažanga ir rezultatais džiaugiamės jau aštuonerius metus.

Ar nemanote, kad “Vaikystės Sode” vaikai gauna per daug ugdymo? Ar leidžiate vaikams džiaugtis vaikyste?


Ikimokyklinis vaiko amžius yra pats kūrybiškiausias. Vaikas natūraliai sugeria visą informaciją, kuria viena ar kita forma jį apsupame. Ikimokyklinukai yra labai smalsūs ir mielai bendrauja įvairiausiomis temomis, kai jos pateikiamos vaikui suprantama kalba bei kuriamos žaidybinės situacijos. Ikimokykliniame amžiuje yra nepaprastai svarbu, jog ugdymas vyktų žaidžiant, o žaidimas keltų smalsumą, domėjimąsi, ugdytų kritinį mąstymą bei puoselėtų kūrybiškumą.

“Vaikystės Sode” atsižvelgiame į naujausius smegenų tyrimus, teigiančius, kad ikimokykliniame amžiuje susidaro daugiausiai neuronų jungčių – sinapsių, todėl būtina vaiką ugdyti atsižvelgiant į amžiaus tarpsnių ypatumus, kad šis potencialas nebūtų iššvaistytas.

„Vaikystės Sode“ vaikas ugdomas nuosekliai ir natūraliai atsižvelgiant į amžiaus tarpsnių ypatumus bei asmenines vaiko savybes / gebėjimus, o mūsų ugdymo programos temos, nors kartais ir skamba sudėtingai, iš tikrųjų yra įdomios ir puikiai vaikams suprantamos. Kontekstinis ugdymas visas temas jungia tarpusavyje, taip jas įprasmindamas, be to, programa praturtina ne tik akademinėmis ir kūrybinėmis užduotimis, bet ir emocinio intelekto ugdymu ir vertybėmis. Džiaugiamės kasdien matydami, jog “Vaikystės sodo“ vaikai džiaugiasi vaikyste tyrinėdami įvairiausias temas, pažindami draugus bei save.


Kodėl “Vaikystės Sode” skirtingo amžiaus vaikai mokomi vienoje grupėje? Ar nuo to nenukenčia vyresni ir daugiau gebantys vaikai?


“Vaikystės sode” sudaromos mišraus amžiaus grupės, nes vaikas natūraliai neauga vienodo amžiaus žmonių grupėse. Ir šeimoje, ir ugdymo įstaigoje, ir vėliau gyvenime jį sups skirtingo amžiaus žmonės. Mišraus amžiaus grupė suteikia daugiau galimybių stebėti aplinkinius ir ugdyti platų spektrą kompetencijų. Vaikai vystosi skirtingu tempu, tad ikimokykliniame amžiuje itin svarbus individualizavimas. Kasdien bendraudamas su įvairaus amžiaus vaikais, vaikas turi daugiau galimybių užsiimti veikla, kuri atitinka jo lygį bei susirasti jam tinkančius, jį papildančius draugus. Akivaizdu, kad mišraus amžiaus grupėje bus įvairesnių gebėjimų ir kompetencijų turintys vaikai, todėl visi tikrai ras tai, kas labiausiai padės atsiskleisti.

Spontaniškai susiformavusios vaikų draugystės nebūtinai yra pagal amžių. Grupavimas pagal amžių remiasi prielaida, kad chronologinis amžius yra vienintelis patikimas vaiko raidos rodiklis. Tačiau juk yra ir socialinės, emocinės bei kognityvinės brandos rodikliai! Mišraus amžiaus grupės yra naudingos vaikams, nes šiose grupėse – ypač dirbant su vyresnio amžiaus vaikais – yra mažiau mokymo, visai netinkamo ikimokyklinio amžiaus vaikams. Mišraus amžiaus grupėse vyksta daugiau bendradarbiavimo, vaikai mažiau konkuruoja tarpusavyje ir yra mažiau drausmės problemų. Jaunesni vaikai mišriose grupėse mokosi iš vyresnių savipagalbos įgūdžių bei greičiau įgyja ikimokykliniame amžiuje būtinas turėti kompetencijas. Vyresni vaikai įgyja socialines ir emocines kompetencijas, kurių vaikai tik savo amžiaus grupėje neįgyja. Mišraus amžiaus vaikų grupėse vaikai mokosi savo tempu ir dažnai įgyja tam tikrų gebėjimų anksčiau už bendraamžius, esančius vienodo amžiaus grupėse.

Kodėl “Vaikystės Sode” ugdymo mokestį reikia mokėti net tada, kai vaikas serga ir nelanko Sodelio? Kodėl nesate lankstūs šiuo klausimu?


“Vaikystės sode” ugdymo mokestis yra metinis, padalintas į 12 mokėjimų. Vieno mėnesio mokestis yra mažesnis – taip šeimoms suteikiama atostogų kompensacija. Visada siekiame užtikrinti aukščiausią ir ugdymo, ir paslaugos kokybę, turėti profesionalius mokytojus bei juos tinkamai motyvuoti, todėl papildomų nuolaidų vaikui susirgus teikti negalime. Kintantis yra maitinimo mokestis: vaikui susirgus, atostogaujant ar dėl kitų priežasčių neatvykus ir apie tai iš anksto pranešus, už maistą mokėti nereikia

Kodėl “Vaikystės Sode” yra stojamasis mokestis?

Stojamąjį mokestį moka visi, pasirašantys ugdymo paslaugos sutartį su “Vaikystės sodu”. Stojamasis mokestis yra skirtas padengti priėmimo, adaptacijos bei pirminės komunikacijos su šeima išlaidas.

Kodėl “Vaikystės Sode”, prieš pasirašant sutartį, negalima susitikti su būsima mokytoja(-u) ir kodėl negalima pasirinkti klasės?


Kai prieš pasirašant sutartį šeima lankosi “Vaikystės Sode”, pagal galimybes kviečiame užeiti į visas klases, tačiau tai yra tik ugdymo įstaigos apžiūra, o ne klasės bei mokytojo(-s) pasirinkimui skirtas apsilankymas.

“Vaikystės Sode” dirbame pagal autorinę dr. Austėjos Landsbergienės kontekstinio ugdymo programą, visi mokytojai dalyvauja griežtame atrankos procese ir yra apmokomi dirbti pagal mūsų programą bei sistemą. Puikiai suprantame, kad ten, kur yra žmonės, būna asmeninių simpatijų ar antipatijų, tačiau mūsų pareiga – užtikrinti, kad visose klasėse mokytojai dirbtų profesionaliai pagal programą. Mes garantuojame, kad visi “Vaikystės Sodo” pedagogai yra pasiruošę nepriekaištingai įgyvendinti “Vaikystės sodo” programą.

Paskirdami vaikus į klases stengiamės, kad kiekvienoje klasėje būtų pusiausvyra: tylių ir garsių, aktyvių ir sėslių, dar tik besimokančių valdyti savo emocijas ir aukšto emocinio intelekto vaikų ir pan. Padalinių vadovai(-ės) kasdien bendrauja su daug šeimų, todėl turi puikių įžvalgų, kurioje būtent klasėje konkretus vaikas galėtų labiausiai atsiskleisti. Ideali klasė yra mažas visuomenės atspindys: stiprybių, gebėjimų ir asmenybių, kurios viena iš kitos mokosi ir drauge auga bei tobulėja. Gali atrodyti, kad kiekviena klasė yra sudaroma atsitiktinai, bet iš tiesų tai yra nelengva užduotis, kurią reikia įgyvendinti atsižvelgiant į esamas galimybes. Kartais klasėje visi procesai vyksta itin sklandžiai, o kai kurios klasės neįsivažiuoja nepaisant visų pastangų it trikampių ratų vežimas ir tenka keisti klasės sąrašus, o kartais ir pedagogą(-ę).

Prašome (pasi)tikėti padalinio vadovu(-e) bei klasės pedagogu(-e). Norime pabrėžti – jeigu turite įžvalgų arba kas nors kelia nerimą, visada kreipkitės į pedagogą(-ę) arba padalinio vadovą(-ę).

Girdėjome, kad jūsų ugdymo įstaigoje yra didelė pedagogų kaita. Taip pat girdėjome, kad jūs sąmoningai keičiate pedagogus net ir tada, kai tam prieštarauja tėvai. Ar tai tiesa?


Mitas, kad “Vaikystės Sodas” neatsižvelgia į tėvų pageidavimus - tėvų įžvalgos yra svarbios, tačiau galutinį sprendimą priima Sodelio administracija, atsižvelgdama į daugiau kintamųjų nei yra kasdien matoma tėvams. Kaita savaime nėra blogai, mes tikime, kad būtina ugdyti vaikų adaptabilumą (gebėjimą prisitaikyti nuolatinės kaitos pasaulyje).

Ateinantys dirbti į “Vaikystės Sodą” dirbti pradeda pedagogo asistentu. Kodėl? Todėl, kad niekas Lietuvoje nėra apmokytas dirbti pagal “Vaikystės sodo” kontekstinio ugdymo programą, vadinasi, kiekvieną kandidatą turime apmokyti patys.  Be to dažnai pedagogo asistento(-ės) darbą dirba studentai arba tik ką mokslus baigę jaunuoliai, kuriems tai yra pirmasis darbas, kurie yra jauni, aktyvūs, kupini entuziazmo ir gerai dirbantys su vaikais bei juos mylintys, tačiau neįsitikinę, ar pedagogika – jų pašaukimas. Taigi ir mes, ir patys pedagogo asistentai į šią poziciją dažnai žiūrime tarsi į pereinamąjį laikotarpį, kuris parodys: ar žmogus pasirinks pedagoginį kelią, ar pamatys, kad jis vis dėlto nėra skirtas jam. Natūralu, kad ir patys pedagogo asistentai, ir mes ne visada matome bendradarbiavimo galimybę, tad atsisveikiname. Kartais atsisveikinti tenka ir todėl, kad vis dėlto nepavyksta suderinti darbo bei studijų – dėl krūvio, sveikatos ar tiesiog dėl tokių praktinių dalykų kaip pasikeitęs tvarkaraštis. Tėvų visada prašome įsigilinti ir suprasti, kad pedagogo bei pedagogo asistento statusas ir požiūris (ir jų pačių, ir organizacijos) yra skirtingi, tad ir į jų kaitą reikia žvelgti skirtingai. Atsižvelgiame į darbuotojų pageidavimus, nes tikime, kad karjeros klausimas yra asmeninis sprendimas.

Girdėjome, kad ne visada atsižvelgiama į tėvų siūlymus. Ar tai tiesa?

Suprantame ir nuoširdžiai džiaugiamės, kad tėvai nori būti aktyvūs “Vaikystės Sodo” bendruomenės nariai ir procesų dalyviai. Vienas mūsų tikslų – kad tėvai, palikdami vaikus Sodelyje, jaustųsi saugūs ir užtikrinti, kad vaikai gaus geriausią ugdymą bei priežiūrą. Suprasdami, kad tėvai be galo daug žino apie vaikus ir yra neišsenkantis informacijos apie vaiką šaltinis, norime ir siekiame glaudaus bendradarbiavimo. Į siūlymus, kurie yra susiję su vaiko priežiūra, saugumu, šventėmis bei jų organizavimu, įsiklausome ir tikrai atsižvelgiame. Tačiau kai kurie sprendimai bus priimami vienpusiškai apie tai tėvus tik informuojant: pavyzdžiui, kainų “Vaikystės sode” klausimas, pagal kokią ugdymo programą bus dirbama, vidaus tvarkos, vaikų drausminimo tvarka, logopedo/psichologo darbo būdas ir pan. Visada laikomės ir laikysimės Lietuvos Respublikos įstatymų bei “Vaikystės sodo” sutarties sąlygų.

Kodėl iš “Vaikystės Sodo” neišmetate arba neperkeliate vaiko, kuris skriaudžia kitus?

“Vaikystės sode” mokome vaikus tinkamo elgesio ir tikime, kad kiekvienam vaikui pavyks išmokti pasielgti tinkamai. Būtent ikimokykliniame amžiuje vaikai mokosi bendrauti su aplinka. Pirmiausia didelį dėmesį skiriame prevencijai, kad išvengtume netinkamo vaikų elgesio: kartu su vaikais kuriame klasės taisykles, mokomės Sodelio taisyklių ir vertybių. Įgyvendindami emocinio intelekto programą su “Kimochi” žaislais, aptariame su vaikais įvairias elgesio situacijas, kurios yra tipinės tokio amžiaus vaikams, ir kartu su vaikais randame jų sprendimo būdus. Jeigu vaikas pasielgia netinkamai, visada pirmiausia jį įspėjame ir duodame jam galimybę savo elgesį pakeisti. Pastebėję nepageidautiną elgesį, pedagogai nukreipia vaiko dėmesį (Mažylių ir Šnekučių klasėje) arba pasikalba su vaiku apie tai, kokio elgesio iš jo tikisi (Sodiečių klasėje). Drausminama visada teisėtu pagrindu, nemenkinant vaiko orumo, apie klaidas ir pageidavimus pasakoma ramiu balso tonu. “Vaikystės Sode” vaikų auklėjimas pagrįstas humanistine pedagogika, todėl stengiamės vaikus skatinti už teigiamą elgesį. “Vaikystės Sode” sunkumus ir nesutarimus sprendžiame, o ne juos “nusimetame”.

Girdėjome, kad “Vaikystės Sode” yra griežtos valgymo / maisto taisyklės. Ar galite papasakoti daugiau?


“Vaikystės Sode” vaikų neverčiame valgyti, jei jie nenori. Nėra šaukšto “už mamą” ar “už tėtį” tradicijos, nes gerbiame vaiko teisę rinktis. Visus vaikus raginame paragauti įvairaus maisto: jeigu pirmą kartą ragauti atsisakė, kviečiame dar kartą ir dar kartą. Nepasiduodame!


Nuo balandžio 1 d. iki spalio 1 d. “Vaikystės Sode” draudžiama neštis užkandžiams pieno produktus - jie linkę greitai gesti, o mes neturime galimybės laikyti jų šaldytuve. Labai prašome gerbti šią taisyklę. Norime užtikrinti jūsų vaikų saugumą.

“Vaikystės sode” geriame tik vandenį. Jeigu jūsų vaikas nėra pratęs gerti vandenį, prašome pasikalbėti su padalinio vadovu(-e) - ieškosime geriausio sprendimo pereinamajam laikotarpiui. Tačiau tikime ir tikimės, kad ilgainiui vaikas pradės gerti sveikiausią gėrimą – vandenį.


Į “Vaikystės Sodą” draudžiama neštis maistą, kuris gali sukelti alerginių reakcijų arba nėra sveikas bei būtinas ikimokyklinio amžiaus vaikams (jeigu atsineša, maistą grąžiname namo): saldainius, šokoladą, šokoladu aplietus sausainius bei sūrelius, riešutus, bulvių traškučius, spragėsius, gaiviuosius gėrimus, gazuotus gėrimus ir pan.. Suprantame, kad kartais mokytojų bei tėvų nuomonė apie sveiką maistą gali skirtis, prašome vadovautis mokytojų taisykle, koks maistas yra tinkamas – jie mielai atsakys į visus jūsų klausimus.

Girdėjome, kad “Vaikystės Sode” yra griežta vaikų pasiėmimo laiku tvarka. Kodėl?

Džiaugiamės, kad vaikai nori kuo ilgiau būti Sodelyje, tačiau taip pat norime, kad pedagogai sėkmingai derintų asmeninį gyvenimą bei karjerą ir džiugiai kasdien ateitų į Sodelį. Prašome gerbti “Vaikystės Sodo” darbuotojų asmeninį laiką ir atvykti vaikų pasiimti laiku.

Jeigu žinote, kad užtrunkate išsiruošdami iš Sodelio, prašome atvykti anksčiau. Suprantame, kad kartais po darbų sunku susitarti su pavargusiu (po savo darbų Sodelyje!) vaiku. Normalu ikimokyklinio amžiaus vaikui pasakyti, kad, jei nepavyks susitarti, jūs jį tiesiog nusinešite į mašiną / lauką. Jeigu norite sužinoti daugiau idėjų, kaip sėkmingai susitarti su vaiku, paprašykite pedagogų arba padalinio vadovo(-ės) – mes visada esame pasiruošę jums padėti ir bendradarbiauti!

Kodėl “Vaikystės Sode” reikia atsinešti apklotus poilsiui ir užkandėlę?

Mus labai žavi pasaulio ikimokyklinių ugdymo įstaigų praktika ankstyvajame amžiuje leisti vaikams (tuo pačiu ir šeimai) pasirinkti - juk vienam žmogui patinka didelė pagalvė, o kitam – mažutė; vienas net ir žiemą miega po permatoma antklode, o kitas ir vasarą supasi į pūkinę; vieni tėvai skalbia patalynę ekologiškais riešutais, kiti – jautriai odai skirtais, o treti – populiariausiais skalbimo milteliais. Taip ne tik tėvai gali rinktis, bet ir vaikas ypač jautriu metu (užmigdamas) užuodžia įprastą namuose kvapą.

Ypatingos (ir edukacinės!) yra ir vaikų atsinešamos užkandėlės: jos yra skirtingos, atspindinčios, ką valgo šeima, leidžiančios ne tik tėvams formuoti pageidaujamus valgymo įpročius, bet ir vaikui pasirinkti, o pedagogams visus tuos pasirinkimus su vaikais aptarti. Dažnai vaikai, pamatę, kad kiti vaikai valgo kitus produktus, patys išdrįsta ragauti, taip plėsdami ir savo racioną.

Vaikas, ypač išgyvenantis adaptaciją, džiaugiasi namų kvapu, daiktais iš namų, savo paties išsirinkta užkandžių dėžute, savo mylimu apklotėliu ir pan., kurie jam yra it tikras, apčiuopiamas tiltas tarp namų ir ugdymo įstaigos. Taip vaikas nesijaučia išplėštas iš savo aplinkos, o jaučiasi saugiai pereinantis iš vienos į kitą.

Kodėl “Vaikystės Sode” skatinate mažą vaiką rengtis patį?

Viena iš “Vaikystės sodo” vertybių yra savarankiškumas. Nepaisant to, kurią grupę lanko vaikas, nuo lankymo pradžios jis yra skatinamas savarankiškai valgyti, rengtis, pasiruošti miego metui, atlikti užduotėles organizuojamų veiklų metu. Su vaiku dirbantis pedagogas visada atsižvelgia į vaiko gebėjimus ir į amžiaus tarpsnių ypatumus, stebi, vertina bei pagiria vaiką už jo pastangas elgtis savarankiškai. Taip pat visada yra pasirengęs vaikui padėti, jei nepavyksta atlikti užduoties pačiam.

Girdėjome, kad vadovaujatės požiūriu: “nėra blogo oro, yra netinkama apranga”. Ar galite papasakoti plačiau apie tai?

Vadovaujamės mokslinių tyrimų rezultatais, o jie rodo, kad vaikų, kasdien einančių į lauką, geresnė nuotaika, labiau išlavinta stambioji motorika, lankstumas, pusiausvyra, tokie vaikai yra labiau užsigrūdinę. Vaikai, kurie yra nuolat vedami į lauką, mažiau serga kvėpavimo takų ligomis, be to, yra atsparesni virusams, nes jų imuninė sistema yra stipresnė. Tuo metu, kol vaikai yra lauke, vėdiname ir tvarkome patalpas, kuriose vaikai vėliau miegos.

Tėvelių prašome, kad vaikas Sodelyje visada turėtų tinkamą aprangą ir apavą eiti į lauką. Tikime, kad jeigu vaikas nėra pakankamai sveikas, kad galėtų eiti į lauką, vadinasi, jis nėra pakankamai sveikas eiti į Sodelį. Toks vaikas, kol visiškai pasveiks, turėtų gydytis ir stiprėti namuose.

Kodėl su vaikais į išvykas ir parkus važiuojate viešuoju transportu, o ne nuomojatės autobusiuką?


Vaikas žinių semiasi gyvendamas, žaisdamas, judėdamas, tyrinėdamas aplinką. “Vaikystės Sode” viena iš pagrindinių ugdymo idėjų yra ėjimas į lauką kiekvieną dieną, dėl to vaikai keliauja į temines išvykas, kelia klausimus, ieško atsakymų, stebi aplinką, susipažįsta su juos supančiu pasauliu, mokosi saugaus elgesio kelyje ir viešajame transporte, kultūringo elgesio, bendravimo viešose vietose.

Į biblioteką, temines išvykas, ekskursijas, muziejus ir t.t. vyksta pėsčiomis, viešuoju transportu (autobusu, troleibusu, traukiniu) arba užsakytu autobusiuku (jei kelionė ilga ir tolima).
 Keliavimas viešuoju transportu būna įdomus ir malonus - vaikai įgyja socialinių įgūdžių, kad galėtų dalyvauti socialiniame gyvenime, prisitaikyti prie skirtingų socialinių sąlygų visuomenėje, mokosi gyventi ir būti greta, kartu, mokosi pagarbaus bendravimo, kultūringo elgesio viešose vietose, plečiasi vaikų žodynas.

Vykstant viešuoju transportu vaikų pažinimą plečia galimybė tiesiogiai bendrauti su žmonėmis, pabuvoti svarbiose miesto ir užmiesčio vietovėse, parkuose. Ugdomas saugumo supratimas. Kelionių metu jie stebi kitus, aiškinasi, kaip žmonės pereina gatvę, susipažįsta su saugaus elgesio kelyje ir viešajame transporte taisyklėmis, analizuoja, svarsto, lygina, kelia klausimus. Taip pat vaikai sužino, kad reikia būti atidiems ir gatvėje: sustoti degant raudonai šviesai, prieš einant apsidairyti į abi kelio puses ir pan. Suaugusiųjų pareiga yra ugdyti vaiko socialumą, t. y. gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti su aplinka.

Kodėl “Vaikystės Sode” leidžiate vaikams išsitepti (veiklų arba lauko metu) ir nesaugojate nuo purvo?


“Vaikystės Sode” tikime mokslininkų išvadomis, jog vaikams reikia “purvo” žaidimų: smėlio, žemės, vandens, klijų, dažų, maisto ruošos. Vaikai turi įgimtą norą ir gebėjimą žaisti “purvo” žaidimus. Tai susiję ne tik su taškymosi malonumu ir laisvės jausmu, bet ir su tuo, kad purve yra bakterijų, kurios skatina smegenyse išsiskirti serotoniną. Mokslininkų įrodyta, kad vaikams naudinga turėti sąlyčio su įvairiais mikroorganizmais, nes būti sterilioje aplinkoje nėra sveika. Leisdami vaikams tyrinėti ir išsitepti, suteikiame galimybę natūraliai formuotis ir stiprėti imuninei sistemai. Tai galioja ir žaidimams lauke, ir vidaus aplinkoje, pvz. sodinant kartu gėles ir šluojant grindis, tapant nebijant išsitepti, išpiešiant rankų ir kojų pirštus ir t.t.

Natūralios lauko žaidimų erdvės svarba vaiko gyvenime - didžiulė. Žaidimas gamtoje skatina kognityvinę, emocinę, fizinę vaiko raidą. Žaidimai gamtoje skatina kūrybiškumą, ugdo gebėjimą spręsti problemas. Kadangi vaikai mokosi per pojūčius, susipažindami su gamta iš arti, jie geriau supranta, ko mokosi, o tai sąlygoja geresnius rezultatus.

“Purvo žaidimams” svarbu tinkamai pasiruošti. Tėvus kviečiame parinkti tinkamą lauko aprangą, kad galėtume leisti vaikui išsitepti lauke, žaisti lietuje, liesti žemę ar užsiimti sodininkyste.
Sodelyje vaikui kasdienai prašome įdėti papildomų rūbų (bent dvi poras). Žinoma, ne visada jų prireiks, bet kartais jie išgelbės ir vaikus nuo perdėtos kiekvienos balutės ar smėlio dėžės baimės, ir nuo draudimų, tokių kaip “neik, nelipk, susitepsi, susiplėšysi” ir pan.

“Vaikystės Sode” kūrybos proceso metu vaikams leidžiama laisvai kurti, drąsiname nebijoti išsitepti ar piešti “negražiai”, todėl prašome tėvelių pasirūpinti specialiais drabužiais darbui – kūrybai (prijuostėmis ar tiesiog senais marškinėliais), kuriuos dėvint nereikės bijoti, jog vaikas išsiteps.

Kodėl ir kaip integruojate vaikus su specialiaisiais poreikiais?

“Vaikystės Sode” integruojame vaikus su specialiaisiais poreikiais, nes manome, kad šis procesas teikia visapusę naudą. Kaip tai darome? Vaiką su specialiaisiais poreikiais integruojame inkliuzinio ugdymo būdu, kai visiems besimokantiesiems užtikrinamas kokybiškas ugdymas, atsižvelgiant į kiekvieno gebėjimus ir poreikius, kai skirtybės toleruojamos ir vertinamos kaip vertingas šaltinis ir resursas. Į pagalbą taip pat pasitelkiami “Vaikystės Sodo” psichologai, o klasėje daug kalbama apie toleranciją, pagarbą ir pagalbą vienas kitam. “Vaikystės Sode” turime didelę profesinę biblioteką, mokytojus nuolat skatiname tobulėti ir gilintis į profesinės veiklos subtilybes.

Lankymo moduliai ir kainos Panevėžyje 2018/2019 m.m.

„Vaikystės Sodo“ visos dienos (nuo 7.30 iki 18.30) lankymo moduliai ir kainos:

  • 5 dienos per savaitę - 363 €/mėn;
  • 4 dienos per savaitę - 323 €/mėn;
  • 3 dienos per savaitę - 290 €/mėn. (Šis modulis galimas tik Mažylių ir Šnekučių klasėje t.y. vaikams iki trejų metų).

*Rugpjūčio mėn. - 282 €/mėn.

„Vaikystės Sodo“ pusės dienos (nuo 7.30 iki 12.30 arba nuo 13.00 iki 18.30) lankymo moduliai ir kainos:

  • 5 pusdieniai - 290 €/mėn;

Stojamasis mokestis Panevėžyje

Stojamasis mokestis yra 175 €. Mokestis yra vienkartinis ir negrąžinamas.


Nuolaidos

Nuolaidos suteikiamos, jei "Vaikystės Sodą" lanko du ar daugiau brolių ir/ar seserų. Taikomos nuolaidos:

  • antrajam vaikui - 10%;
  • trečiajam ir visiems kitiems vaikams - 15%.

"Vaikystės Sode" vaikams galite užsakyti:

- pusryčius (0,90 €/diena), 

- priešpiečių užkandėlę (0,70 €/diena), 

- pietus (3,90 €/diena), 

- vakarienę (1 €/diena). 

Maitinimo galima neužsakyti ir atsinešti iš namų. Mes pratiname vaikus valgyti sveiką maistą, todėl iš namų atsineštas maistas turi atitikti sveiko maisto reikalavimus.

Jei vaikas susirgo ar dėl kitų priežasčių neatvyko į Sodelį ir apie tai šeima informavo klasės mokytoją iki 8.45 val., maisto  neužsakome ir už jį nereikia mokėti.

"Vaikystės sodo" valgiaraštį sudaro dietologas ir tvirtina Visuomenės sveikatos centras. "Vaikystės sodo" valgiaraštis gali būti individualizuojamas pagal šeimos pageidavimus: pas mus maitinimą užsako ir alergiškiems, ir nevalgantiems tam tikrų produktų vaikams. Jeigu šeima pageidauja, galime sudaryti ir visiškai individualų valgiaraštį. Abiems atvejais maitinimo kaina yra derinama individualiai.


Keli svarbūs faktai apie maitinimą „Vaikystės sode“

- „Vaikystės sode“ sudarome sezoninį valgiaraštį (vasarą valgome šviežias uogas, rudenį – obuolius, moliūgus, cukinijas ir pan.).

- Kiekvienai vaikų grupei šviežias maistas tiekiamas individualiuose terminiuose induose.

- Pagal pieno produktų vartojimo programą „Pienas vaikams“, kiekvienas vaikas „Vaikystės sode“ kasdien gauna rekomenduojamą pieno ar pieno produktų kiekį.

- „Vaikystės sode“ iš viso negeriame gazuotų gėrimų. Sultis ir kitus saldžius gėrimus geriame tik retsykiais. Pagrindinis „Vaikystės sodo“ gėrimas – vanduo.

- Dėl alergijos rizikos „Vaikystės sode“ nevartojame žemės riešutų ir iš jų pagamintų produktų, taip pat ėduonį ir nutukimą sukeliančių produktų (bulvių traškučių, šokolado ir pan.).

Pagrindinė kiekvienos klasės bendravimo su bendruomene priemonė yra mobilioji "Vaikystės Sodo" programėlė (Kindervibe).

Tai yra klasės profilis, kuriame pedagogai kiekvienai šeimai rašo svarbiausią informaciją apie jų vaiką (kaip valgė, miegojo, žaidė, bendravo ir t.t.). Tai yra trumpučiai (!) pastebėjimai, kurie padeda tėveliams įsivaizduoti, kaip jų vaikas praleido dieną "Vaikystės Sode". Į šią programėlę kasdien keliame ir dienos nuotraukas.

Šioje Bendruomenės knygoje rasite esmines ir bendrasias gaires, padėsiančias orientuotis įvairiuose "Vaikystės Sodo" gyvenimo aspektuose. Žinoma, visų galimų situacijų numatyti ir aprašyti neįmanoma. Šia knyga siekiame supažindinti jus su "Vaikystės Sodo" gyvenimu bei paskatinti vaikų ir tėvų atvirumą Sodelio ugdymo patirčiai. 

Bendruomenės narių prašome įdėmiai perskaityti knygą ir laikytis jos nuostatų.

Skaityti

Kiek Austėja Landsbergienė dalyvauja kasdieninėje “Vaikystės Sodo” veikloje? Ar ji dažnai atvyksta į Sodelius?


Austėja Landsbergienė yra “Vaikystės Sodo” steigėja ir strateginė vadovė. Jos uždavinys – nuolatinis “Vaikystės sodo” tobulėjimas bei augimas. Austėjos apsilankymai padaliniuose yra motyvacinio, profesinio tobulėjimo, stebėjimo bei profesinių įžvalgų apsilankymai – jie nėra reguliarūs, steigėja kasdieninėje veikloje nedalyvauja.

Visais klausimais kviečiame kreiptis į Sodelio padalinio vadovą(-ę).

Dirbate pagal autorinę dr. Austėjos Landsbergienės kontekstinio ugdymo programą. Iš kur žinote, kad jūsų sukurta metodika, programa ir filosofija pasiteisins?


“Vaikystės Sode” taikome tik tuos metodus, kurių efektyvumu ir nauda neabejojame. Iki tol, kol priimame sprendimą, strategiją ar ugdymo filosofijos elementą taikyti ir “Vaikystės Sode”, esame įvertinę, susipažinę, jų vykdymą stebėję kitose įstaigose. Visos naujos metodikos yra paremtos mokslinių tyrimų rezultatais. Kai įdiegiame naujas metodikas, jų veikimą kontroliuojame bendradarbiaudami tarpusavyje – nuo mokytojų iki padalinių vadovų bei ugdymo kokybės ir paslaugų kokybės vadovų. Kadangi „gyvas“ metodikos vykdymas vyksta klasėse, mokytojai-mentoriai sudaro Pašaukimo kokybės grupę (PKG), kuri užtikrina, kad programos tikslai būtų pasiekti ir vykdomi sėkmingai. Vaikų pažangos ir mokytojų tobulėjimo pažanga ir rezultatais džiaugiamės jau aštuonerius metus.

Ar nemanote, kad “Vaikystės Sode” vaikai gauna per daug ugdymo? Ar leidžiate vaikams džiaugtis vaikyste?


Ikimokyklinis vaiko amžius yra pats kūrybiškiausias. Vaikas natūraliai sugeria visą informaciją, kuria viena ar kita forma jį apsupame. Ikimokyklinukai yra labai smalsūs ir mielai bendrauja įvairiausiomis temomis, kai jos pateikiamos vaikui suprantama kalba bei kuriamos žaidybinės situacijos. Ikimokykliniame amžiuje yra nepaprastai svarbu, jog ugdymas vyktų žaidžiant, o žaidimas keltų smalsumą, domėjimąsi, ugdytų kritinį mąstymą bei puoselėtų kūrybiškumą.

“Vaikystės Sode” atsižvelgiame į naujausius smegenų tyrimus, teigiančius, kad ikimokykliniame amžiuje susidaro daugiausiai neuronų jungčių – sinapsių, todėl būtina vaiką ugdyti atsižvelgiant į amžiaus tarpsnių ypatumus, kad šis potencialas nebūtų iššvaistytas.

„Vaikystės Sode“ vaikas ugdomas nuosekliai ir natūraliai atsižvelgiant į amžiaus tarpsnių ypatumus bei asmenines vaiko savybes / gebėjimus, o mūsų ugdymo programos temos, nors kartais ir skamba sudėtingai, iš tikrųjų yra įdomios ir puikiai vaikams suprantamos. Kontekstinis ugdymas visas temas jungia tarpusavyje, taip jas įprasmindamas, be to, programa praturtina ne tik akademinėmis ir kūrybinėmis užduotimis, bet ir emocinio intelekto ugdymu ir vertybėmis. Džiaugiamės kasdien matydami, jog “Vaikystės sodo“ vaikai džiaugiasi vaikyste tyrinėdami įvairiausias temas, pažindami draugus bei save.


Kodėl “Vaikystės Sode” skirtingo amžiaus vaikai mokomi vienoje grupėje? Ar nuo to nenukenčia vyresni ir daugiau gebantys vaikai?


“Vaikystės sode” sudaromos mišraus amžiaus grupės, nes vaikas natūraliai neauga vienodo amžiaus žmonių grupėse. Ir šeimoje, ir ugdymo įstaigoje, ir vėliau gyvenime jį sups skirtingo amžiaus žmonės. Mišraus amžiaus grupė suteikia daugiau galimybių stebėti aplinkinius ir ugdyti platų spektrą kompetencijų. Vaikai vystosi skirtingu tempu, tad ikimokykliniame amžiuje itin svarbus individualizavimas. Kasdien bendraudamas su įvairaus amžiaus vaikais, vaikas turi daugiau galimybių užsiimti veikla, kuri atitinka jo lygį bei susirasti jam tinkančius, jį papildančius draugus. Akivaizdu, kad mišraus amžiaus grupėje bus įvairesnių gebėjimų ir kompetencijų turintys vaikai, todėl visi tikrai ras tai, kas labiausiai padės atsiskleisti.

Spontaniškai susiformavusios vaikų draugystės nebūtinai yra pagal amžių. Grupavimas pagal amžių remiasi prielaida, kad chronologinis amžius yra vienintelis patikimas vaiko raidos rodiklis. Tačiau juk yra ir socialinės, emocinės bei kognityvinės brandos rodikliai! Mišraus amžiaus grupės yra naudingos vaikams, nes šiose grupėse – ypač dirbant su vyresnio amžiaus vaikais – yra mažiau mokymo, visai netinkamo ikimokyklinio amžiaus vaikams. Mišraus amžiaus grupėse vyksta daugiau bendradarbiavimo, vaikai mažiau konkuruoja tarpusavyje ir yra mažiau drausmės problemų. Jaunesni vaikai mišriose grupėse mokosi iš vyresnių savipagalbos įgūdžių bei greičiau įgyja ikimokykliniame amžiuje būtinas turėti kompetencijas. Vyresni vaikai įgyja socialines ir emocines kompetencijas, kurių vaikai tik savo amžiaus grupėje neįgyja. Mišraus amžiaus vaikų grupėse vaikai mokosi savo tempu ir dažnai įgyja tam tikrų gebėjimų anksčiau už bendraamžius, esančius vienodo amžiaus grupėse.

Kodėl “Vaikystės Sode” ugdymo mokestį reikia mokėti net tada, kai vaikas serga ir nelanko Sodelio? Kodėl nesate lankstūs šiuo klausimu?


“Vaikystės sode” ugdymo mokestis yra metinis, padalintas į 12 mokėjimų. Vieno mėnesio mokestis yra mažesnis – taip šeimoms suteikiama atostogų kompensacija. Visada siekiame užtikrinti aukščiausią ir ugdymo, ir paslaugos kokybę, turėti profesionalius mokytojus bei juos tinkamai motyvuoti, todėl papildomų nuolaidų vaikui susirgus teikti negalime. Kintantis yra maitinimo mokestis: vaikui susirgus, atostogaujant ar dėl kitų priežasčių neatvykus ir apie tai iš anksto pranešus, už maistą mokėti nereikia

Kodėl “Vaikystės Sode” yra stojamasis mokestis?

Stojamąjį mokestį moka visi, pasirašantys ugdymo paslaugos sutartį su “Vaikystės sodu”. Stojamasis mokestis yra skirtas padengti priėmimo, adaptacijos bei pirminės komunikacijos su šeima išlaidas.

Kodėl “Vaikystės Sode”, prieš pasirašant sutartį, negalima susitikti su būsima mokytoja(-u) ir kodėl negalima pasirinkti klasės?


Kai prieš pasirašant sutartį šeima lankosi “Vaikystės Sode”, pagal galimybes kviečiame užeiti į visas klases, tačiau tai yra tik ugdymo įstaigos apžiūra, o ne klasės bei mokytojo(-s) pasirinkimui skirtas apsilankymas.

“Vaikystės Sode” dirbame pagal autorinę dr. Austėjos Landsbergienės kontekstinio ugdymo programą, visi mokytojai dalyvauja griežtame atrankos procese ir yra apmokomi dirbti pagal mūsų programą bei sistemą. Puikiai suprantame, kad ten, kur yra žmonės, būna asmeninių simpatijų ar antipatijų, tačiau mūsų pareiga – užtikrinti, kad visose klasėse mokytojai dirbtų profesionaliai pagal programą. Mes garantuojame, kad visi “Vaikystės Sodo” pedagogai yra pasiruošę nepriekaištingai įgyvendinti “Vaikystės sodo” programą.

Paskirdami vaikus į klases stengiamės, kad kiekvienoje klasėje būtų pusiausvyra: tylių ir garsių, aktyvių ir sėslių, dar tik besimokančių valdyti savo emocijas ir aukšto emocinio intelekto vaikų ir pan. Padalinių vadovai(-ės) kasdien bendrauja su daug šeimų, todėl turi puikių įžvalgų, kurioje būtent klasėje konkretus vaikas galėtų labiausiai atsiskleisti. Ideali klasė yra mažas visuomenės atspindys: stiprybių, gebėjimų ir asmenybių, kurios viena iš kitos mokosi ir drauge auga bei tobulėja. Gali atrodyti, kad kiekviena klasė yra sudaroma atsitiktinai, bet iš tiesų tai yra nelengva užduotis, kurią reikia įgyvendinti atsižvelgiant į esamas galimybes. Kartais klasėje visi procesai vyksta itin sklandžiai, o kai kurios klasės neįsivažiuoja nepaisant visų pastangų it trikampių ratų vežimas ir tenka keisti klasės sąrašus, o kartais ir pedagogą(-ę).

Prašome (pasi)tikėti padalinio vadovu(-e) bei klasės pedagogu(-e). Norime pabrėžti – jeigu turite įžvalgų arba kas nors kelia nerimą, visada kreipkitės į pedagogą(-ę) arba padalinio vadovą(-ę).

Girdėjome, kad jūsų ugdymo įstaigoje yra didelė pedagogų kaita. Taip pat girdėjome, kad jūs sąmoningai keičiate pedagogus net ir tada, kai tam prieštarauja tėvai. Ar tai tiesa?


Mitas, kad “Vaikystės Sodas” neatsižvelgia į tėvų pageidavimus - tėvų įžvalgos yra svarbios, tačiau galutinį sprendimą priima Sodelio administracija, atsižvelgdama į daugiau kintamųjų nei yra kasdien matoma tėvams. Kaita savaime nėra blogai, mes tikime, kad būtina ugdyti vaikų adaptabilumą (gebėjimą prisitaikyti nuolatinės kaitos pasaulyje).

Ateinantys dirbti į “Vaikystės Sodą” dirbti pradeda pedagogo asistentu. Kodėl? Todėl, kad niekas Lietuvoje nėra apmokytas dirbti pagal “Vaikystės sodo” kontekstinio ugdymo programą, vadinasi, kiekvieną kandidatą turime apmokyti patys.  Be to dažnai pedagogo asistento(-ės) darbą dirba studentai arba tik ką mokslus baigę jaunuoliai, kuriems tai yra pirmasis darbas, kurie yra jauni, aktyvūs, kupini entuziazmo ir gerai dirbantys su vaikais bei juos mylintys, tačiau neįsitikinę, ar pedagogika – jų pašaukimas. Taigi ir mes, ir patys pedagogo asistentai į šią poziciją dažnai žiūrime tarsi į pereinamąjį laikotarpį, kuris parodys: ar žmogus pasirinks pedagoginį kelią, ar pamatys, kad jis vis dėlto nėra skirtas jam. Natūralu, kad ir patys pedagogo asistentai, ir mes ne visada matome bendradarbiavimo galimybę, tad atsisveikiname. Kartais atsisveikinti tenka ir todėl, kad vis dėlto nepavyksta suderinti darbo bei studijų – dėl krūvio, sveikatos ar tiesiog dėl tokių praktinių dalykų kaip pasikeitęs tvarkaraštis. Tėvų visada prašome įsigilinti ir suprasti, kad pedagogo bei pedagogo asistento statusas ir požiūris (ir jų pačių, ir organizacijos) yra skirtingi, tad ir į jų kaitą reikia žvelgti skirtingai. Atsižvelgiame į darbuotojų pageidavimus, nes tikime, kad karjeros klausimas yra asmeninis sprendimas.

Girdėjome, kad ne visada atsižvelgiama į tėvų siūlymus. Ar tai tiesa?

Suprantame ir nuoširdžiai džiaugiamės, kad tėvai nori būti aktyvūs “Vaikystės Sodo” bendruomenės nariai ir procesų dalyviai. Vienas mūsų tikslų – kad tėvai, palikdami vaikus Sodelyje, jaustųsi saugūs ir užtikrinti, kad vaikai gaus geriausią ugdymą bei priežiūrą. Suprasdami, kad tėvai be galo daug žino apie vaikus ir yra neišsenkantis informacijos apie vaiką šaltinis, norime ir siekiame glaudaus bendradarbiavimo. Į siūlymus, kurie yra susiję su vaiko priežiūra, saugumu, šventėmis bei jų organizavimu, įsiklausome ir tikrai atsižvelgiame. Tačiau kai kurie sprendimai bus priimami vienpusiškai apie tai tėvus tik informuojant: pavyzdžiui, kainų “Vaikystės sode” klausimas, pagal kokią ugdymo programą bus dirbama, vidaus tvarkos, vaikų drausminimo tvarka, logopedo/psichologo darbo būdas ir pan. Visada laikomės ir laikysimės Lietuvos Respublikos įstatymų bei “Vaikystės sodo” sutarties sąlygų.

Kodėl iš “Vaikystės Sodo” neišmetate arba neperkeliate vaiko, kuris skriaudžia kitus?

“Vaikystės sode” mokome vaikus tinkamo elgesio ir tikime, kad kiekvienam vaikui pavyks išmokti pasielgti tinkamai. Būtent ikimokykliniame amžiuje vaikai mokosi bendrauti su aplinka. Pirmiausia didelį dėmesį skiriame prevencijai, kad išvengtume netinkamo vaikų elgesio: kartu su vaikais kuriame klasės taisykles, mokomės Sodelio taisyklių ir vertybių. Įgyvendindami emocinio intelekto programą su “Kimochi” žaislais, aptariame su vaikais įvairias elgesio situacijas, kurios yra tipinės tokio amžiaus vaikams, ir kartu su vaikais randame jų sprendimo būdus. Jeigu vaikas pasielgia netinkamai, visada pirmiausia jį įspėjame ir duodame jam galimybę savo elgesį pakeisti. Pastebėję nepageidautiną elgesį, pedagogai nukreipia vaiko dėmesį (Mažylių ir Šnekučių klasėje) arba pasikalba su vaiku apie tai, kokio elgesio iš jo tikisi (Sodiečių klasėje). Drausminama visada teisėtu pagrindu, nemenkinant vaiko orumo, apie klaidas ir pageidavimus pasakoma ramiu balso tonu. “Vaikystės Sode” vaikų auklėjimas pagrįstas humanistine pedagogika, todėl stengiamės vaikus skatinti už teigiamą elgesį. “Vaikystės Sode” sunkumus ir nesutarimus sprendžiame, o ne juos “nusimetame”.

Girdėjome, kad “Vaikystės Sode” yra griežtos valgymo / maisto taisyklės. Ar galite papasakoti daugiau?


“Vaikystės Sode” vaikų neverčiame valgyti, jei jie nenori. Nėra šaukšto “už mamą” ar “už tėtį” tradicijos, nes gerbiame vaiko teisę rinktis. Visus vaikus raginame paragauti įvairaus maisto: jeigu pirmą kartą ragauti atsisakė, kviečiame dar kartą ir dar kartą. Nepasiduodame!


Nuo balandžio 1 d. iki spalio 1 d. “Vaikystės Sode” draudžiama neštis užkandžiams pieno produktus - jie linkę greitai gesti, o mes neturime galimybės laikyti jų šaldytuve. Labai prašome gerbti šią taisyklę. Norime užtikrinti jūsų vaikų saugumą.

“Vaikystės sode” geriame tik vandenį. Jeigu jūsų vaikas nėra pratęs gerti vandenį, prašome pasikalbėti su padalinio vadovu(-e) - ieškosime geriausio sprendimo pereinamajam laikotarpiui. Tačiau tikime ir tikimės, kad ilgainiui vaikas pradės gerti sveikiausią gėrimą – vandenį.


Į “Vaikystės Sodą” draudžiama neštis maistą, kuris gali sukelti alerginių reakcijų arba nėra sveikas bei būtinas ikimokyklinio amžiaus vaikams (jeigu atsineša, maistą grąžiname namo): saldainius, šokoladą, šokoladu aplietus sausainius bei sūrelius, riešutus, bulvių traškučius, spragėsius, gaiviuosius gėrimus, gazuotus gėrimus ir pan.. Suprantame, kad kartais mokytojų bei tėvų nuomonė apie sveiką maistą gali skirtis, prašome vadovautis mokytojų taisykle, koks maistas yra tinkamas – jie mielai atsakys į visus jūsų klausimus.

Girdėjome, kad “Vaikystės Sode” yra griežta vaikų pasiėmimo laiku tvarka. Kodėl?

Džiaugiamės, kad vaikai nori kuo ilgiau būti Sodelyje, tačiau taip pat norime, kad pedagogai sėkmingai derintų asmeninį gyvenimą bei karjerą ir džiugiai kasdien ateitų į Sodelį. Prašome gerbti “Vaikystės Sodo” darbuotojų asmeninį laiką ir atvykti vaikų pasiimti laiku.

Jeigu žinote, kad užtrunkate išsiruošdami iš Sodelio, prašome atvykti anksčiau. Suprantame, kad kartais po darbų sunku susitarti su pavargusiu (po savo darbų Sodelyje!) vaiku. Normalu ikimokyklinio amžiaus vaikui pasakyti, kad, jei nepavyks susitarti, jūs jį tiesiog nusinešite į mašiną / lauką. Jeigu norite sužinoti daugiau idėjų, kaip sėkmingai susitarti su vaiku, paprašykite pedagogų arba padalinio vadovo(-ės) – mes visada esame pasiruošę jums padėti ir bendradarbiauti!

Kodėl “Vaikystės Sode” reikia atsinešti apklotus poilsiui ir užkandėlę?

Mus labai žavi pasaulio ikimokyklinių ugdymo įstaigų praktika ankstyvajame amžiuje leisti vaikams (tuo pačiu ir šeimai) pasirinkti - juk vienam žmogui patinka didelė pagalvė, o kitam – mažutė; vienas net ir žiemą miega po permatoma antklode, o kitas ir vasarą supasi į pūkinę; vieni tėvai skalbia patalynę ekologiškais riešutais, kiti – jautriai odai skirtais, o treti – populiariausiais skalbimo milteliais. Taip ne tik tėvai gali rinktis, bet ir vaikas ypač jautriu metu (užmigdamas) užuodžia įprastą namuose kvapą.

Ypatingos (ir edukacinės!) yra ir vaikų atsinešamos užkandėlės: jos yra skirtingos, atspindinčios, ką valgo šeima, leidžiančios ne tik tėvams formuoti pageidaujamus valgymo įpročius, bet ir vaikui pasirinkti, o pedagogams visus tuos pasirinkimus su vaikais aptarti. Dažnai vaikai, pamatę, kad kiti vaikai valgo kitus produktus, patys išdrįsta ragauti, taip plėsdami ir savo racioną.

Vaikas, ypač išgyvenantis adaptaciją, džiaugiasi namų kvapu, daiktais iš namų, savo paties išsirinkta užkandžių dėžute, savo mylimu apklotėliu ir pan., kurie jam yra it tikras, apčiuopiamas tiltas tarp namų ir ugdymo įstaigos. Taip vaikas nesijaučia išplėštas iš savo aplinkos, o jaučiasi saugiai pereinantis iš vienos į kitą.

Kodėl “Vaikystės Sode” skatinate mažą vaiką rengtis patį?

Viena iš “Vaikystės sodo” vertybių yra savarankiškumas. Nepaisant to, kurią grupę lanko vaikas, nuo lankymo pradžios jis yra skatinamas savarankiškai valgyti, rengtis, pasiruošti miego metui, atlikti užduotėles organizuojamų veiklų metu. Su vaiku dirbantis pedagogas visada atsižvelgia į vaiko gebėjimus ir į amžiaus tarpsnių ypatumus, stebi, vertina bei pagiria vaiką už jo pastangas elgtis savarankiškai. Taip pat visada yra pasirengęs vaikui padėti, jei nepavyksta atlikti užduoties pačiam.

Girdėjome, kad vadovaujatės požiūriu: “nėra blogo oro, yra netinkama apranga”. Ar galite papasakoti plačiau apie tai?

Vadovaujamės mokslinių tyrimų rezultatais, o jie rodo, kad vaikų, kasdien einančių į lauką, geresnė nuotaika, labiau išlavinta stambioji motorika, lankstumas, pusiausvyra, tokie vaikai yra labiau užsigrūdinę. Vaikai, kurie yra nuolat vedami į lauką, mažiau serga kvėpavimo takų ligomis, be to, yra atsparesni virusams, nes jų imuninė sistema yra stipresnė. Tuo metu, kol vaikai yra lauke, vėdiname ir tvarkome patalpas, kuriose vaikai vėliau miegos.

Tėvelių prašome, kad vaikas Sodelyje visada turėtų tinkamą aprangą ir apavą eiti į lauką. Tikime, kad jeigu vaikas nėra pakankamai sveikas, kad galėtų eiti į lauką, vadinasi, jis nėra pakankamai sveikas eiti į Sodelį. Toks vaikas, kol visiškai pasveiks, turėtų gydytis ir stiprėti namuose.

Kodėl su vaikais į išvykas ir parkus važiuojate viešuoju transportu, o ne nuomojatės autobusiuką?


Vaikas žinių semiasi gyvendamas, žaisdamas, judėdamas, tyrinėdamas aplinką. “Vaikystės Sode” viena iš pagrindinių ugdymo idėjų yra ėjimas į lauką kiekvieną dieną, dėl to vaikai keliauja į temines išvykas, kelia klausimus, ieško atsakymų, stebi aplinką, susipažįsta su juos supančiu pasauliu, mokosi saugaus elgesio kelyje ir viešajame transporte, kultūringo elgesio, bendravimo viešose vietose.

Į biblioteką, temines išvykas, ekskursijas, muziejus ir t.t. vyksta pėsčiomis, viešuoju transportu (autobusu, troleibusu, traukiniu) arba užsakytu autobusiuku (jei kelionė ilga ir tolima).
 Keliavimas viešuoju transportu būna įdomus ir malonus - vaikai įgyja socialinių įgūdžių, kad galėtų dalyvauti socialiniame gyvenime, prisitaikyti prie skirtingų socialinių sąlygų visuomenėje, mokosi gyventi ir būti greta, kartu, mokosi pagarbaus bendravimo, kultūringo elgesio viešose vietose, plečiasi vaikų žodynas.

Vykstant viešuoju transportu vaikų pažinimą plečia galimybė tiesiogiai bendrauti su žmonėmis, pabuvoti svarbiose miesto ir užmiesčio vietovėse, parkuose. Ugdomas saugumo supratimas. Kelionių metu jie stebi kitus, aiškinasi, kaip žmonės pereina gatvę, susipažįsta su saugaus elgesio kelyje ir viešajame transporte taisyklėmis, analizuoja, svarsto, lygina, kelia klausimus. Taip pat vaikai sužino, kad reikia būti atidiems ir gatvėje: sustoti degant raudonai šviesai, prieš einant apsidairyti į abi kelio puses ir pan. Suaugusiųjų pareiga yra ugdyti vaiko socialumą, t. y. gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti su aplinka.

Kodėl “Vaikystės Sode” leidžiate vaikams išsitepti (veiklų arba lauko metu) ir nesaugojate nuo purvo?


“Vaikystės Sode” tikime mokslininkų išvadomis, jog vaikams reikia “purvo” žaidimų: smėlio, žemės, vandens, klijų, dažų, maisto ruošos. Vaikai turi įgimtą norą ir gebėjimą žaisti “purvo” žaidimus. Tai susiję ne tik su taškymosi malonumu ir laisvės jausmu, bet ir su tuo, kad purve yra bakterijų, kurios skatina smegenyse išsiskirti serotoniną. Mokslininkų įrodyta, kad vaikams naudinga turėti sąlyčio su įvairiais mikroorganizmais, nes būti sterilioje aplinkoje nėra sveika. Leisdami vaikams tyrinėti ir išsitepti, suteikiame galimybę natūraliai formuotis ir stiprėti imuninei sistemai. Tai galioja ir žaidimams lauke, ir vidaus aplinkoje, pvz. sodinant kartu gėles ir šluojant grindis, tapant nebijant išsitepti, išpiešiant rankų ir kojų pirštus ir t.t.

Natūralios lauko žaidimų erdvės svarba vaiko gyvenime - didžiulė. Žaidimas gamtoje skatina kognityvinę, emocinę, fizinę vaiko raidą. Žaidimai gamtoje skatina kūrybiškumą, ugdo gebėjimą spręsti problemas. Kadangi vaikai mokosi per pojūčius, susipažindami su gamta iš arti, jie geriau supranta, ko mokosi, o tai sąlygoja geresnius rezultatus.

“Purvo žaidimams” svarbu tinkamai pasiruošti. Tėvus kviečiame parinkti tinkamą lauko aprangą, kad galėtume leisti vaikui išsitepti lauke, žaisti lietuje, liesti žemę ar užsiimti sodininkyste.
Sodelyje vaikui kasdienai prašome įdėti papildomų rūbų (bent dvi poras). Žinoma, ne visada jų prireiks, bet kartais jie išgelbės ir vaikus nuo perdėtos kiekvienos balutės ar smėlio dėžės baimės, ir nuo draudimų, tokių kaip “neik, nelipk, susitepsi, susiplėšysi” ir pan.

“Vaikystės Sode” kūrybos proceso metu vaikams leidžiama laisvai kurti, drąsiname nebijoti išsitepti ar piešti “negražiai”, todėl prašome tėvelių pasirūpinti specialiais drabužiais darbui – kūrybai (prijuostėmis ar tiesiog senais marškinėliais), kuriuos dėvint nereikės bijoti, jog vaikas išsiteps.

Kodėl ir kaip integruojate vaikus su specialiaisiais poreikiais?

“Vaikystės Sode” integruojame vaikus su specialiaisiais poreikiais, nes manome, kad šis procesas teikia visapusę naudą. Kaip tai darome? Vaiką su specialiaisiais poreikiais integruojame inkliuzinio ugdymo būdu, kai visiems besimokantiesiems užtikrinamas kokybiškas ugdymas, atsižvelgiant į kiekvieno gebėjimus ir poreikius, kai skirtybės toleruojamos ir vertinamos kaip vertingas šaltinis ir resursas. Į pagalbą taip pat pasitelkiami “Vaikystės Sodo” psichologai, o klasėje daug kalbama apie toleranciją, pagarbą ir pagalbą vienas kitam. “Vaikystės Sode” turime didelę profesinę biblioteką, mokytojus nuolat skatiname tobulėti ir gilintis į profesinės veiklos subtilybes.