„Vaikystės sodas“

Pagalbos
vaikui centras

„Vaikystės sodas“
Kontaktai
„Vaikystės sodas“

Visi įrašai

Auganti mokykla.
2013 05 12

 

Lygiai po trijų mėnesių, rugpjūčio viduryje, jau daugelyje Lietuvos mokyklų mokytojai keliaus į savo klases ir ruošis naujų mokslo metų pradžiai. Man šis rugpjūtis taip pat bus įsimintinas, nes pirmą kartą rugsėjo pirmąją duris pravers ir Karalienės Mortos mokykla.

Jau keletą mėnesių ruošiamės šiam atidarymui ir, atrodo, darbai tik vis labiau įsibėgėja kiekvieną dieną. Kokie darbai yra susiję su mokyklos atidarymu? Net nežinau, nuo ko pradėti vardinti.

Vienas labiausiai pastebimų – darbas su architektu. Karalienės Mortos mokyklai vaizdą kuria architektas Sigitas Kuncevičius. Jis yra Balsių mokyklos – vienintelės, pastatytos po Nepriklausomybės ir stebint naujausias mokyklų projektavimo ir statymo tendencijas – architektas. Su architektu planuojame ne tik mokyklos vidų, kuris atitiks XXI amžiaus mokyklos poreikius, bet ir lygių Lietuvoje neturintį kiemą, kuriame vaikai ne išsilakstys, o užsiims organizuotais ir laisvais žaidimais, tobulinančiais jų stambiąją motoriką. Kadangi kiemas reikalaus didžiulių investicijų, šiuo metu kaip tik dėliojamės, kokiais etapais bus įgyvendinamos visos idėjos.

Smagu ir tai, kad jau turime beveik visus pedagogus, kurie dirbs mokykloje. Šiuo metu jie dirba Vaikystės Sode, kad susipažintų su mūsų darbo filosofija. Aš visada sakau, kad turinio prasme ikimokyklinis ir pradinis ugdymas nėra raketų mokslas, t.y. iš esmės visi suprantame ir, atrodo, galėtumėme įgyvendinti ikimokyklinio ir pradinio ugdymo tikslus ir uždavinius. Kartais net juokauju, kad Augustas, kuris dabar yra šeštoje klasėje, puikiai galėtų išdėstyti vadovėlinę pirmokams skirtą medžiagą. BET. Yra vienas BET. Ir būtent tas BET ir yra sunkiausia ikimokykliniame ir pradiniame ugdyme. Tas BET nusakomas vienu trumputėliu žodeliu – KAIP. Ikimokykliniame ir pradiniame ugdyme svarbiausia yra tai, KAIP mes ugdome vaikus, t.y. metodai ir filosofija. Nes – nors tai ir yra išmokstama – tai turi būti gyvenimo dalimi, kad būtų sėkmingai įgyvendinama. Siekiu, kad dirbtų tik tokie pedagogai, kuriuos nuo šiol vadinsiu PAŠAUKIMO PEDAGOGAIS (šį nuostabų terminą sugalvojo Vaikystės Sodo pedagogai). Kaip tik neseniai baigiau skaityti knygą From Good to Great ir ten buvo parašyta apie tai, kad vienas svarbiausių organizacijos uždavinių – jeigu ji nori būti geriausia – yra atsisveikinti su visais darbuotojais, kurie nėra motyvuoti ir netiki organizacijos filosofija. Turiu pripažinti, kad aš iki šios knygos maniau, kad žmones reikia motyvuoti. Pasirodo, reikia samdyti motyvuotus darbuotojus! Taigi į mokyklą ieškome būtent tokių žmonių, kurie tiki būtent tokio darbo prasmingumu.

Jau sukurtas ir mokyklos logotipas. Jo kūryba užtruko, bet galutiniu rezultatu esu patenkinta.

Į pabaigą jau ir uniformų kūryba – prieš porą savaičių buvau susitikusi su LtIdentity ir išrinkome medžiagas. Dizainerė pasakojo, kad kaip tik lankėse Japonijoje ir Korėjoje, kur uniformų kultūra yra labai išplėtota, kur tikrai galima paganyti akis, nes uniformos siuvamos iš kokybiškų medžiagų ir yra tikrai gražios. Aš apsidžiaugiau ir pasakiau, kad KMM uniforma juk irgi bus kokybiška ir graži, o dizainerė pasakė, kad ji bus gražiausia! (Man patinka dirbti su žmonėmis, kurie išmano savo darbą ir tiki jo sėkme!).  Turiu pripažinti, kad uniformų procesas buvo tikrai įdomus: visų pirma gavome eskizus, o po to – lėlytes, kurias mūsų Vaikystės Sodo priešmokyklinukai galėjo įvairiai rengti. Pedagogai stebėjo, kokios kombinacijos vaikams labiausiai patinka, ir tą informaciją perdavė dizainerei. Praeitą savaitę LtIdentity komanda išmatavo du vaikus (berniuką ir mergaitę), ir jiems bus pasiūti pirmieji uniformų modeliai (kad pamatytumėme, kaip uniformos atrodo gyvai). Laukiu nesulaukiu!

Baigiame apgalvoti ir užklasinės veiklos sistemą. Mūsų tikslas – kad tėvams būtų patogu, nes juk pradinukas dar pats dažnai nekeliauja į įvairius būrelius. Taigi jau stovi nupirktas pianinas, kuris laukia būti pastatytas mokykloje – bus galima vaikams (kaip ir Vaikystės Sode) mokytis groti pianinu (iš tiesų bus galima pasirinkti bet kokį instrumentą – mūsų uždavinys bus rasti mokytoją, kuris galėtų ateiti į mokyklą ir mokyti vaiką groti tuo instrumentu). Apgalvoję jau esame  12 būrelių, iš kurių šeima galės rinktis, kuris būrelis labiausiai atitinka jos poreikius. Sieksime, kad po pamokų KMM taptų neformalaus ugdymo centru, kuriame vyktų prasminga popamokinė veikla.

Taigi idėjų – devynios galybės. Gegužę vyks Atvirų durų vakaras, kur susidomėjusiems tėvams parodysime ir pristatysime dar daugiau, nei prieš tai buvusiuose – juk darbai kasdien juda į priekį!

Jeigu susidomėjote, į Atvirų durų vakarus galite registruotis el paštu: info@kmmokykla.lt

Arba paskambinę į Karalienės Mortos mokyklą telefonu: ( +370) 630 07 474

Jeigu negalite atvykti į Atvirų durų vakarą, mielai atsakysime į Jūsų klausimus ir elektroniniu paštu, ir telefonu.

Iki pasimatymų!